lördag 13 september 2008

En halv äng bakom laddluftskylaren!

Antagligen har inte kompressorn någonsin renoverats. Det ska den göras nu.
Det är inget missljud ifrån den och den snurrar fint utan att kärva, men hur länge till?
Jag har två alternativ;
1. Köpa en annan kompressor, typ Lysholm.
2. Renovera orginal G-Lader.

Alternativ 1 kostar $3000 plus frakt och moms... c:a 25 tusen kronor. . .
Alternativ 2 kostar €835 plus frakt. c:a 9000. Då blir den även RS2 portad.

Blir att skicka den till SLS Tuning. Alternativ 2 alltså.
För att kunna skicka kompressorn så måste den bort från bilen. Alla nödvändiga bultar lossades utom 1 som runddrogs... För att kunna komma åt den var jag till slut tvungen att ta bort laddluftkylaren och även vattenkylaren.

Det var då jag hittade detta. Gräsfrön och getingar och halmstrån! Konstigt att den inte kokade för mycket genomströmning av luft kan det ju inte ha varit.

2 kommentarer:

Anonym sa...

KRAV-märkt alltså?

R sa...

Det kan du fethajja!

Kommer i framtiden bara köra på kravmärkta tillsatser i bensinen.
Kravodlat bly och rättvisemärkt lustgas,