Med motorn i stativet och växellådan på golvet inhandlades en burk Quikleen.
Växellådan skulle göras ren. Grovrengöring med en skruvmejsel för att skrapa bort det värsta i skrymslen och knepiga vinklar.
Sen Quikleen och papper.
Hmmm, aluminium.... polera?
Glöm!
Hittade en spricka i huset... bild på det eländet finns i tidigare inlägg.
Skrev ett inlägg på gtiklubben.nu om mitt dilemma, kollade på Lagabasen efter en begagnad låda. Såg att David på Dli Teknik hade ett växellådshus till salu. Ringde honom och kollade pris på att flytta mitt innehåll till hans växellådshus han hade till salu. Fick ett bra pris och skulle återkomma.
Men fortfarande en tråkig utgift!
Nu när motorn satt i stativet och allt utom vev, stakar och kolvar var borta från blocket borstade jag av skit och ytrost inför målning av blocket.
Mätte på cylindern, lite stora spel. Aningen för stora spel. Och vändkanter...
Hona och överdimensionerade kolvringar? Borra upp och Wiseco kolvar?
Måste prata med någon som vet. Har efter samtal med en kille på Mekonomen blivit tipsad om Ultra Motors. Så jag ringde och snackade med Nille. Mycket trevlig kille och ett givande samtal skulle det visa sig!
Han tyckte att jag skulle borra upp blocket. Och vi snackade vidare. Efter ett tag frågar han om jag känner någon som vill köpa en G60 som en bekant till honom har.
Som Ultra Motors byggt...
-Är motorn komplett med låda?
-Javisst och det sitter en bil runt också, men det sitter en sån här Autorotor kompressor på.
Jag tappar hakan.
-Jag ska tänka på det.
-Ring han. Han är över 60år och motorn har nog inte ens gått 500mil sen vi byggde den!
Så ett par samtal och 6 dagar senare.
Jag kör iväg hemåt. Nille kollar in läget.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar