fredag 29 oktober 2010

Ny höst.

Så vad hände efter Bugrun 2009?
G60'n kördes hela hösten. Planen var att få igång min Golf 3, som hade en slirande koppling. Sen skullen G60'n ta dess plats i garaget.
Brist på tid och motivation saknades dock. Blev en stolt farsa för snart ett år sedan. Prioriteringarna bytte riktning så att säga.
Vintern kom i alla fall, och min kära G60 stod helt plötsligt under ett 20cm tjockt snötäcke!
Vår lilla familj gick i ide.När våren kom var det dags att skotta fram G60'n och fixa i ordning Golf 3an.
En Sachs kopplingssats införskaffades från Tyskland och operationen påbörjades.
Ett tag senare var det klart. Fixade även lite annat som jag struntat i länge så som skyltbelysning...Besiktat och klart!

G60'n stod vackert parkerad på tomten, min sambo hade bråttom till jobbet. Jag hör något illavarslande.
Hon är tårfylld, jag tar det hela med fattning. Bara materiella skador. Plåt.
En påbackning helt enkelt. Resultat, en intryck bakdörr. Hennes bils bakre stötfångare träffade perfekt.
Inget annat än dörren. Tror inte att B eller C stolpen åkte på nåt stryk.
Är det någon som har en vänster bakdörr till salu förresten???
Att betala garagehyra och sällan vara där är slöseri med pengar!
Har ju ett "garage" i anslutning till huset där vi bor!
Visserligen bara makadam som "golv" och korrugerad plåt till väggar och tak, men det går att isolera.
Så nu i somras röjdes det ur. Har tänkt att lägga ut betongplattor som golv. Lysrörsarmaturer sitter uppsatta.

Åkte till Jula igår. Köpte mig en "racing" domkraft. 995:- istället för 1595:- ord. pris. En hylla i plåt och en verktygstavla köptes också. Men det fanns inga muttrar eller bult till hyllan i förpackningen!
Åkte till mitt lokala byggvaruhus och köpte 100st låsmuttrar och 100st M6x16 bult.
När hyllan var hopmonterad var det 28st kvar av varje!
Plastbackar att lägga all skit man samlar på sig har jag köpt från jobbet.
Har även köpt en Dymo märkmaskin med flexibelt märkband. Ska märka upp alla kablar i motorrummet så att de hittar tillbaka till sin rätta plats efter motorn har varit ur.

Planen är som följer:
[/] Bilstein B16 PSS9 chassi. (Köpt.)
[ ] Nya topplagringar och bussningar.
[ ] Supersprint grenrör.
[ ] 100 cellers katalysator.
[/] Stålomspunna Goodridge bromslangar. (Köpt.)
[ ] Weicher övre fjäderbensstag.
[/] Motorfästen från DLI. (Köpt.)
[/] Shortshift från DLI. (Köpt.)
[/] Mocal 16 raders oljekyl, med termostat och stålomspunna slangar. (Köpt.)
[ ] Nya bromsskivor.
[ ] Värre bromsbelägg.
[ ] Aerocatch huvlås.
[ ] och en ny bakdörr...

[ ] Måla motor i en annan färg än den blå som är nu.
[ ] Ta bort sidolister och G60 breddarna.
[ ] Fixa lite ytrost här och där.
[ ] Ta bort emblemet bak.
[ ] Sätta dit ett annat emblem.
[ ] Flocka instumentbrädan.
[ ] Nytt skinn på stolar, dörrar och soffa.
[/] Ny ratt. (Tre ekrad 35cm träratt(!) köpt.)
[ ] Klä ratten med mocka.
[ ] Rattnav.
[ ] Massa annat kosmetiskt.

Fortsättning följer....

Inga kommentarer: